05 March 2010

Salam...

tajuk pun sudah berbeli-belit.
tu la gaya org yg suka merapu, memang jenis yg suka 'something' yg lain drp lain.

kdg2 aku try guna ayat pelik2 ckp ngan kawan2 sekeliling,
seronok tgk response dorang..hehe sorry guys!
contohnya:
selalu ckp hai, macam mana hari ni,ok? ganti kabare kamu?waras?
nk kasar sikit
bila orang tnya soalan,hari ni xder kelas ke kak?jawab dgn apa kejadahnya pergi kelas hari2..!
hehe
seronok.wink.wink.wink
sebab dorang xtahu,apa yg aku fikirkan.

kadang2 aku terfikir patut ke aku tegur org yg aku nampak dari jauh.
situasinya....
tingkap aku memang strategik, aku boleh nampak org jalan nak pergi kelas dengan bas,
or yg tengah lapar nk g cafe or orang dating...hehe tengok, macam mana nk buat2 xnampak.

patut ke aku tegur org yg tgh lari nk kejar bas, sedangkn bas dah jalan (mmg xda harapan dia nk naik bas) nanti kena marah plak, sebab tengok org kelam-kabut,padahal dia yg lambat.
dilema 1

pastu, kalau org yg tengah jalan nk g cafe tu lapar, mesti dia akan jalan laju2, kalo tidak, steady jer..dan kalau aku nampak lauk dah habis, xkan aku nk jerit " lauk dah habis" or "lauk xsiap lagi"
takut menghancurkan harapan org yg tengah lapar.
sebab aku tak suka harapan aku dihancurkan..so..aku still lg fikirkan masalah ni.
dilema kedua.

lastly, tgk org dating...hehe nih memang aku xleh tolerate, cepat jer aku gtau ketua blok. makbapak antar suruh ngaji,sibok jer ko nk buat keja lain.
patut tembak jer dari bilik aku nih.biar dia tau ada menara pemerhati xrasmi kat atas nih.
nk tembak pakai snipper or machine gun? dilema 3.

lah..sudah jauh terpesong dari tajuk.
penah jumpa x, org yg jenis suka cakap benda2 negatif...

contoh mudah.
aku duduk seat belakang skali dlm bas.
untuk perjalanan 4jam macam tu.sebab nk jaga pergaulan.
untuk trip tu geng aku offer untuk duduk seat belakang skali.
better perempuan duk blkg, sebab ada manusia jenis yg xleh nampak kaum berlainan spesis
kitorang pun xnak nampak scene yg sakit mata.
haha agak sinis di situ, tapi lantak ar...siapa makan cili, pedas lah dia!

part paling best untuk dihighlight di sini ialah
xsakit belakang ker korang duduk kat belakang?
haha aku malas nk jawab soalan drp dia, sebab kalo aku dh xsuka, seboleh2 aku xnak buka mulut sgt..xnak cari gaduh sebenarnya~bukan hipokrit ke apa ker..seboleh-bolehnya aku mau hidup aman damai~

then, macam biasa lah, mana sempat aku nk jawab soalan tuh,
dia pusing pergi ckp ngan org lain.
aku jawab dalam hati lah,

"aku naik bas slalu 10jam..dapat seat belakang..xda pun aku bising kat ko.
ko yg xduduk belakang sibok2 plak.xpenah naik bas lama2 pun".
aku paling xsuka pemikiran jenis yg ckp perempuan xleh duduk belakang, sakit belakang nanti, apa kau ingat kalau laki jer duduk belakang, xsakit ker? hai, be fair la, asyik2 lelaki jer duduk belakang, kesian dorang,bila lagi nk merasa duduk depan....hehe

entry ini tiada kaitan dgn hidop atau mati.
sekian, saya dah penat membebel.
apa yg aku merapu nih?lain kali lah, baru tulis yg berkaitan dengan tajuk nih.

2 Comments:

  1. Zulikha Syed said...
    saya sangat bersetuju dengan tajuk anda.. =))
    miko si maruku said...
    tajuk jer?ahaha...

Post a Comment