07 March 2010

Esok hari lahir abah.

7hb march tiap-tiap tahun aku ingat.
dan jarang aku fail nk beli apa-apa sebagai hadiah

aku ingat lagi hadiah first aku bg adalah jam meja yg bentuk petak, kaca ya.
aku balut siap2 lps tu, aku sembunyi dlm tempat baju abah,
then aku balik asrama aku.

lps seminggu aku tepon rumah,tanya dah dapat?ehehe
aku segan jugak nk wish benda2 cam ni kat parent aku,
sebab xsanggup nk hadapi reaksi dorang, hehe ntah apa2

sejak hari tu, kitorang adik-beradik belikan hadiah untuk abah ikut kreativiti masing2,
selalunya abah bg hint siap2..haha mana ada abah org lain bg hint nk hadiah apa..
comelnya abah saya~

tapi tahun ni, abah dah bg hint siap2 xmo dah hadiah stokin, haha mesti allergi, dh asyik dpt hadiah stokin ja, bg lah t-shirt ker, belt ke, wallet ke...ni asyik bg stoking tiap2 tahun,
anak sapa la tu?

ok, tahun ni aku xtau nk hadiah apa...dah la sem ni aku balik skali ja,
konon2 merajuk la tu...hehe sebab apa merajuk jgn tnya.
mengada-ngada betol, ntah2 abah pun sedih sebab anak dia sorang xmo balik umah,
abah saya sensitif macam anak dia juga, ops terbalik. anak dia sensitif macam abah dia.
haish malunya nk balik umah, tepon pun malu nk cakap abah,
anak kamu xreti nk cover balik apa yg dh dia buat...biasalah org degil, mmg padan lah muka dia.

so, tahun ni ingat nk post besday card ja kot, sebab lmbat lg nk balik,
manalah mampu nk hadiah kan umah banglo sebijik kat abah...
lambat lg kalo nk hadiah cm gitu.abah nk ker?
xpayah la, nanti penat pulak abah nk jaga satu rumah tu, lain la kalo abah nk tolong mak sapu setiap floor rumah tu nanti.opss...hehe

esok, anak abah nk celebrate besday abah kat dalam lab, boleh?
macam besa la,anak mkn lebih, abah nya makan skit,
tiba2 teringat betapa sukanya si anak bila dia dapat keluar date ngan abah dia...
i miss that moment, bila kitorang berebut nk mkn cepat2 tgk siapa habis dulu.
pastu nant abah letak lauk dia dlm pinggan anak dia....abah!

tu la, sebab perangai anak dia dah macam abah dia,
anak dia harap sangat abah dia faham dia, rindu time abah pujuk anak dia,
baling2 bantal, tapi abah pujuk gak, pandai abah pujuk..last2 cair jugak.....
walau dah 20++ si anak tetap suka naik moto ngan abah dia.

damn it! sekarang si anak rasa nk terbang jer balik jumpa abah.

happy besday, abah!

4 Comments:

  1. Anonymous said...
    no komen..
    just...
    hahaha...
    siapa la yg jadi kakak ni...
    hmmm...
    miko si maruku said...
    lah..yg kamu komen nih,
    bukan komenkah..hehe
    Anonymous said...
    bertukar :)
    miko si maruku said...
    nk bertukar apa ye?
    xfaham...
    ni bukan darus interferon ke?hehe

Post a Comment