17 April 2010

Hujan

Assalamualaikum.

petang-petang bila hujan turun lebat-lebat.

benda paling best dan sesuai untuk dilakukan adalah:

tido...yup should be the first thing across everyone mind.

hehe.tapi ntuk budak kg macam aku.

baik aku masuk dapur cari benda best.

nasib agak baik bila terjumpa ubi keledek


kemudian nasib bertukar menjadi kurang baik

apabila mendapat arahan dari pihak atasan untuk meredah hujan yg lebat

nak x nak

terpaksalah.

maka basahlah aku.

tetapi tiba2 aku ternampak wajah-wajah manusia di bawah lebatnya hujan

terdetik rasa syukur.

basah2 aku pun sekejap ja.

tapi wajah-wajah manusia tu terpaksa bertahan dalam lebatnya hujan

untuk mencari rezeki.

kena selalu ingatkan diri sendiri, hidup dah cukup bertuah.

ada mak abah, famili semua.

ada rumah.walau bukan banglo.

xpayah susah2 nak fikir mana nak cari duit.

walau xsempurna mana sebuah kehidupan

tetapi aku memang tergolong di kategori bertuah.

cukup makan pakai semua...xmo bersyukur lagi.haish!

masalah tetap akan muncul, tapi mana best hidup kalau x dihiasi masalah.

hehe...cakap memang senang.

tetapi

sambung sendirilah............

tepuk dada tanya diri sendiri.[rosak habis peribahasa]


walau basah kuyup macam mana pun...ubi goreng selamat jugak masuk dalam mulut aku.

aku ingat lepas ni nk tulis entri pasal objek sekeliling aku la..

macam kipas meja or roda basikal.

miko memang terror bab2 merapu kan?

xpayah nk tolong jawab tanda soal tu.terima kasih je la.setan

0 Comments:

Post a Comment