16 April 2010

Cemas lagi.

xguna punya tuan blog.
abih takda tajuk lain ka..
yg hang p hentam tajuk "cemas lagi" tu buat apa?
haish!

la..lantak la aku nak tulih apa pun..
hampa sibok buat apa?
p main jaoh2..shuhhh..shuhh.
padan muka kena halau!

abaikan~

ini yg serius..gila x gila..
aku xsentuh menatang nama teknologi ni selama 8hari.
pencapaian terbaik nih.rasa nk umum ja kat tv.hehe

sebelum ni memang xdapat nak bayang.
hidup tanpa laptop+komputer+baca blog best2+twitter+surf.
mak aih..kalo nk senarai apa benda yg aku buat hari2
ngadap benda macam kotak nih...ish.

tiada kata seindah menatang nih.
"bongok la miko"-konflik dalaman!


rasa seronok sangat bila boleh on laptop..
n terus menuju blog2 wajib baca..hehe
saya rindu sama kamu semua.*blushing.hiii

balik jer rumah hari tu..
(aku jejak bumi shahab perdana pukul 6.30am)
salah..salah

sampai ja pintu rumah.aku nampak budak 5tahun tu tgh tido.
aku cakap kat diri sendiri sabar.k
then..habis letak2 bagasi suma..aku search rumah.(ala2 keluarga bakal besan dtg check rumah)
pusing2 ala kadar..jln g belakang dan ke depan semula.
aku settle down kat meja makan.
betul2 depan bungkusan daun pisang.

petang hari pertama aku ada kat rumah aku dah mula kerja2 menjejak
dan menyoal siasat.
suspek utama aku adalah budak 5tahun tadi.

bila aku buka mulut ja."mana kuda?"
dia buat muka sedih+kesian+comel dan cakap "xtau".
akhirnya aku cari sendiri.malas nak tanya lebih2.
nanti teriak. susah aku.anak mak aku jugak tu.
bukan anak orang lain.

dalam masa 2-3hari..
akhirnya aku jumpa jugak kuda hitam tu
dan the first thing aku fikir.
kalau semua polis kat malaysia naik kuda macam tu.
mesti boleh kurangkan karbon monoksida...tapi
macam mana nak tangkap penjenayah pulak.

dalam usaha memahamkan budak 5tahun erti jenayah,
banyak sangat tengok cerita org jahat ngan polis.
nasib budak2 dpn rumah xajak main polis entri sama2.
kalo tak, mesti aku join.

0 Comments:

Post a Comment