11 September 2011

Jangan Paksa aku sampai Terpaksa.

Hi...
gila lama x on blog. banyak sebenarnya yg nak ditulis sampai aku give up.
entah apa yg nak di give up kan, aku pun tak tahu sebenarnya.

So, ni aku nak ajak kamu semua berfikir sejenak. (aku pun kena fikir jugak)
If kita kena paksa sampai jalan mati....tinggalkan apa yg kita suka.Yep, something yg memang kita suka sangat~ X kesah la kan makanan ke, buku fav ke, rumah fav ke, kucing kesayangan ke, pensel ke, game ke, blog ke...err the most lovable person in ur life ke, kampung halaman ke, tempat kerja fav ke???? sanggup tak terima semua tu dengan hati yg terbuka..redha seadanya~ ha sanggup tak???

Aku tiba2 terfikir pasal ni, sebab ada satu scene drama ni...
orang jahat tu sampai upah gengster semata2 nak suruh heroin tu tulis resignation letter.ish ada ke patut? ye bukan aku yg kena...dan bukan aku yg jadi direktor cite tu. jadi aku nak sibok apa.HaHa


So, aku yg dah lama bergembira macam orang xingat dunia ni.kena keluar dari my comfort zone.siapa yg suka bila hari2 dah ada makan free xpayah bayar2....xpayah pikir nak kejar bas bila ada motosikal sendiri, walau hujan aku main redah jer. xpayah nak pikir berebut2 tandas ngan orang lain. ampaian lagi.nak keluar g town ngan sape? naik ape? everything nak kena fikirkan semua benda adalah milik bersama~ cis jauh n deep betul pemikiran aku di kala ini. tapi aku suka ja sebenarnya...kadang2 kita kena merasa susah jugak, supaya xda la spoil sangat diri tu~


Tapi kadang2 tu, it can't be help~ sgt2 suka duduk rumah sebab ada mak+abah+hulaimi+zaim+rakun( dia adalah seekor kucing) jiran2 yg best. walau ada yg nak jd matchmaker ntuk aku. see aku kan budak baik, maka mak mentua yg cari aku ntuk buat menantu (angkat bakul masuk sendiri) yg paling xmenahan adalah crush aku tu...boleh dia xhantar sms raya kat aku..ini yg aku marah ni. lepas ni memang xmo la g buat baik ngan dia..aku yg tgh marah ni nant melt jugak bila nampak muka dia yg buat2 comel + super caring itu~Demm!

Memang panjang betol aku merapu-ing nampaknya~ 
Okay..mari memulakan hidup sebagai senior yg berjaya di uni~ Haha tahun ke-4 dah weyh!!!
And ini adalah last sem untuk aku cari pasal dgn seorang makhluk tuhan itu.


Oh...dah mula terfikir adakah my crush tu akan rindukan aku...xpayah rindulah, kalo teringat pun dah bersyukur! =P wekkk yg xpernah serius dengan menulis entry di sini!


p/s: siapalah yg sanggup bc entry ni sampai habis. tulisan kecik pulak tu!! tenkiu tau~

HaHa


3 Comments:

  1. Unknown said...
    azira!
    dah habis baca pung....hahha
    Azira rahman said...
    erk...terguna akaun im pulak....huhu
    miko si maruku said...
    haha..trimas sbb habis bc~

Post a Comment