01 October 2010

Mahu pergi.

Sudah lepas keadaan kritikal...
maka dah boleh keluar ICU, dah boleh duduk wad biasa.
2-3 hari lagi mesti sudah boleh pulang ke rumah.

macam ni la keadaan semasa aku.
hujung minggu ni...aku mau settle down.
sorang-sorang aku, aku mau duduk diam-diam.
diam dalam erti kata miko.
adalah tidak keluar meronggeng di bandar.
atau pergi lepak kat kedai kopi sampai larut malam.

bila aku dah duduk diam-diam dalam dunia aku nanti.
memang sah aku tak wujud dalam dunia orang lain.

dan lagi.

If u treat me well, I'll treat u better.

serius lah.memang sifir manusia yang ada hati.ada perut.buah pinggang. semua cukup.
akan buat cam ayat ni.
Tapi sejauh manakah kesedaran. sejauh mana kepastian kita bahawa:

kita xmenganiayai orang lain.
kita xambil hak orang lain.
kita x guris hati orang lain.
kita xlukakan orang lain.
seksanya orang lain disebabkan diri kita.

Tapi, setakat yg aku mengaji agama zaman sekolah aku.
"Ini daripada pengetahuan aku sendiri yg terhad", kalau salah betulkan.
Islam tak pernah ajar penganutnya..
membalas perbuatan buruk dengan buruk jua.
Perbuatan baik dengan buruk. tapi

Islam sentiasa ajar penganutnya untuk berbuat baik.
bacalah sejarah...selidikilah sirah Nabi.
mesti akan jumpa betapa banyak perkara buruk yg dibalas dengan baik.

maka, aku mau ingatkan diri sendiri dan kamu jugak.
jika ada sesuatu perkara yang berlaku kpd diri kamu.
tidak kira baik atau buruk.
maka sedarlah mungkin kamu pernah melakukan perkara yg sama.
jadi sentiasalah kita merenungi kembali perbuatan kita.
saya mahu pergi jauh sekejap dari kamu.

aku xpernah pandai nak marah orang lama-lama.
walau aku senyum atau ketawa. atau muka kerut.
hanya hati aku yang tahu apa sebenarnya maksud ekspresi wajah aku.

New or old. I'm not proud of it.
So, stop asking and talking about 'em.
It really pissed me off.

0 Comments:

Post a Comment