13 February 2010

Kawan sejati hanyalah satu istilah?

this should be the last time..
aku buka my "wall" to strangers
yup strangers yg sibok ngaku sebagai kawan
lepas nih jangan sibok2 nak suruh aku senyum-senyum dengan engkau!
noktah! lantaklah nk kata aku emo ker, negatif ker apa ker..

sebab

aku dah penat untuk bersangka baik..
aku pelik betol dengan sesetengah orang yg macam nih
solat xtinggal
pakai busana muslim-muslimah lagi
cakap pasal agama berhabuk2
itu xboleh, ini xboleh
tapi
selalu menyakitkan hati orang lain..oops xsengaja.
guna konsep berbaik sangka kan..husnuzhon

kalau ko jumpa orang yg kau kenal, apa susah sangat nak senyum..
susah ker?
maybe orang akan cakap aku emo..yup! aku emo!
sebab for me, sekali jer kau buka mulut cakap dengan aku..
selamanya bila aku jumpa kau, aku akan ingat kau sebagai org yg aku kenal.

kalau kau minta tolong dengan aku, inshaallah aku tolong selagi ada daya..
tapi aku minta kau senyum jer bila jumpa aku kat mana-mana.
bukan nk mengungkit ke apa..
tapi tu la, jadi orang yg TIDAK pandai mengatakan "tidak"
sangat menyakitkan diri sendiri.

lepas ni,jangan salahkan aku.
i will building my wall again..coz i don't want to get hurt anymore!
aku jenis yg sensitive,memang selama ni pun aku xakan rapat dengan sesiapa..

fobia kot..sebab bila kita dah rapat dengan somebody,
the posibilities for being hurt and getting hurt by others will increase!

aku pernah cakap ngan arwah kawan aku,
"kawan sejati memang xpernah wujud kan?"
now,aku dah start teringatkan arwah,
semoga rohnya aman dan selamat di sana.
ameen.

2 Comments:

  1. Zulikha Syed said...
    Depends juga sebenarnya. Nak kata kawan sejati "tak wujud" betul2 tak juga rasanya. Erm cuma nak label sebagai sahabat sejati itu perlukan masa, perlukan waktu, dan yeah JANGAN pilih orang yang salah. They will hurt you instead, and you will regret it later on.
    miko si maruku said...
    penat mencari~tapi xakan berhenti mencari..hehe reality bites!

Post a Comment