02 April 2011

Nyamuk.

Kenapa dari kecil lagi...
aku dengar orang sebut & ajar nyamuk gigit...
bukan nyamuk cocok, bukan nyamuk hisap ker????

Nyamuk bukannya ada gigi...jadi macam mana dia nak mengigit.
Apa....hampa semua xpercaya !!!!

Xpa2x...meh tgk gambar anatomi nyamuk nih.



aku xlukis la..aku amik kat syaikh maulana haji google ja~

Nampak x yg bulat warna merah tuh..tu namanya mulut nyamuk.
memang lah kat situ tulis proboscis...dah memang tu nama dia.

Dah la tu...nyamuk merembeskan sejenis cecair yg bagi kita rasa gatal.

dari mana datangnya perkataan 'nyamuk gigit' nih???

penyakit bawaan nyamuk nih xpayah sebut lah sekarang nih....sebab isu yg aku cuba ketengahkan dalam entry nih. Aku rasa tertipu sebab dari kecik lagi. depa ajar aku benda yg salah. nyamuk xda gigi!!!

2 Comments:

  1. Anonymous said...
    well, asenyer nyamuk tue mmg ad gigi, cuba bace link nie... d image is much clearer.. http://asamgelugor.blogspot.com/2011/04/nyamuk.html
    HIT obat nyamuk said...
    haha, iya itu lawak kali masa nyamuk boleh gigit ? wkwk, hisap lah baru betul

Post a Comment