08 March 2011

Langit itu BIRU.

Amaran: tajuk tiada kaitan secara langsung dengan isi kandungan entry ini.


Walau masa aku selalu terisi dengan homework+assignment+presentation+program
tapi aku sedar, semua nih adalah perlu untuk jadikan aku manusia berguna.
sampai satu tahap...sampai fed-up nk buat apa-apa...rasa macam penat yg tak de penghujung.
biasanya...kalau aku dah capai tahap ni, aku akan tidur je siang malam...buku xbaca, kerja xjalan.
tapi itu dulu lah..sekarang dah xbuat macam tu lagi...
rehat perlu jugak..tapi xdalah berlebihan..jalan, jalan jugak...tapi jangan lebih-lebih.

Sebab akhir-akhir ni, bila aku dalam perjalanan pulang dari kelas..
aku selalu terfikir..lagi setahun aku akan grad.
dah bersedia kah nak masuk alam lain plak...?
well..kalau tengok kawan2 skolah aku..dah ramai yg move on..
dh habis study semua.so ada yg dah kerja, ada yg sibuk jaga anak, ada yg asyik g interview jer...
lain orang lain jalan hidup kan...^_^

Aku????....CGPA xpayah cakap la...org lain sibok jaga pointer, aku punya asyik turun jer..
jatuh self-esteem aku ni. huhu tapi jenis berfikiran positif payah jugak. kejap jer insafnya.

Cara aku fikir pun lain daripada orang lain..itu aku tau, ko xpayah cakap kan.
Tapi dalam usia yg makin meningkat nih, ada satu jer yg aku tau memang xakan berubah...
perangai kawan aku yg suka melukakan aku...
aku kalau aku terluka...payah juga nk ubat.makan masa...bertahun mungkin.
tapi sebab dia kawan aku...jadi aku jauhkan sikit dari dia sbb nak jaga hati aku.
sambil berharap dia akan sedar bila aku jauh dari dia...tapi aku agak dia xakan pernah sedar.

Therefore, aku akan anggap semua ni dugaan dari tuhan.(sambil pandang langit biru)
sebab sekali kau jadi kawan aku, selamanya kau akan jadi kawan aku.

0 Comments:

Post a Comment