05 February 2011

Aku nak sangat tulis macam nih;

List 3 endangered animal species in Malaysia:

1. Manatee

2.Green sea turtle
3. Shark - Yu BODOH.



Soalan di atas, dipetik daripada soalan pertengahan semester subjek yg aku amik dis semester.

Sebenarnya, aku yakin habislah waktu aku tulis "SHARK"...then dengan selamba DR. S...dia jalan
g depan dewan peperiksaan, pegang mic dan cakap saya nak species ya..bukan SHARK.general sangat tuh.(owh, memanglah dia cakap omputih)...

lepas DR. S letak mic, semua orang keliling aku masih nampak cool lagi.
xkanlah nak tanya org sebelah..ntah2 dia pun xtahu.( meniru adalah SALAH!)
aku memang xingat nama omputih. YU BODOH ni...
nama saintifik beliau lagilah aku tak ambil tahu.

Sebenarnya....
If aku xtahu jawapan bagi certain soalan dalam exam...
tendency untuk aku stop fikir dan keluar dari exam hall adalah sangat tinggi.fuhh...(xbagus btol!)
tapi soalan nih...memang buat aku nak isi jawapan dia macam ni;

3. miko si maruku ( DR. tau ka species nih?)


p/s: cuti aku xmacam cuti langsung. aku cakap betul nih!

aku teringat ada satu org tua cakap kat aku; budak2 zaman sekarang nih lg tahu binatang2 oversea... tu lah tengok national geographic banyak-banyak lagi. Ni sebab dia semangat cerita kat aku pasal beruang matahari dan dalam kepala aku terbayang bunga matahari...padahal Sun Bear ja pun. X ke terasa bangang bila kena smash ngan orang tua!

0 Comments:

Post a Comment