28 December 2009

Y.E.S

Year End Sales aka YES

this year punya YES..
mmg dahsyat n menguji keimanan aku..
tapi at last aku berjaya gak,mengawal keinginan ntuk menghabiskan duit
yang aku ibaratkan "duit itu daun@ air yg mengalir semata-mata"
tahniah mikotepuktangan

xmacam tahun2 lepas,laju ja kaki aku g shopping..hehe

bila dipikirkan balik suasana kat mall2/shopping komplex yg bersaiz giant nih..
ada gak yg aku kurang senang melihatnya n ada gak yg aku rasa lucu

antara situasi tersebut adalah:

1.anak shopping, bawak si ibu yg agak berumur skali..(aku dh puji dah)
rupa-rupanya si ibu yg agak berumur tu disuruhnya jaga anak dia..
xbaiknya..kesian si ibu,aku doa jer dlm hati,agar aku xbuat benda nih in d future..

2.tiba2 ja penuh kaum bapa kat waiting area...hehe yg xbestnya ada ja yg isap rokok,adus dah la sesak...g tambah kesesakan tu buat apa..sesak nafas dibuatnya~

3.ni part yg aku rasa memerlukan keikhlasan. pakwe temankan makwe dia pilih barang...kesian aku tengok dah la banyak barang kena pegang, bila si pakwe suggest jer,mest kena reject..hehe makwe dia xnampak plak pakwe dia buat muka kat blkg dia..hehe nampak sgt bosan+geram!

4.waktu ni lah sepatutnya bahagian customer service yg sepatutnya tiptop,tapi waktu ni lah pulak ada waktu meeting tergempar....mau tnya sama siapa ya, bila xjumpa barang yg dicari,mau suruh siapa ya bila xsampai nk amik barang, kalo nk cari saiz kasut plak? adoiketukmeje

5.tapi ada plak yg mmg pandai gunakan peluang yg ada. ini mmg aku puji abis-abisan.macam2 barang dia promote ngan offer, siap senyum meleret2 lagi, ye la ko nk jual barang kan..mestilah pandai amik hati customer..."customer always right"...hehe

6.part paling best, bila si isteri kelam-kabut nak buat bayaran kat cashier, sebab si suami dah call bnyak kali, penat menunggu katanya...si anak plak yg kena beratur kat cashier sbb ibu ada lg barang nk beli...tapi kena cepat, kenapa la xbuat shopping list awal-awal?

cukup la tu,hasil repekan miko yg mmg suka merapu...
mmg YES....

4 Comments:

  1. scOotBerry said...
    haaa!! same lah kita.kali ni Y.E.S dpt d elakkan! mungkin d sebabkan sudah ketiadaan duet.ngeee!
    miko si maruku said...
    xper2..nant bila dh banyak duit,
    boleh ar ber"YES" sakan!!!
    Anonymous said...
    kelaka,

    kau patut list lagi satu kumpulan,

    bila shopping, dua2 wat muka mengantuk,

    itu lah aku dengan dayah..hahaha
    miko si maruku said...
    bizi kot, tu yg dua-dua ngantuk..
    baru kutahu ada satu lg kumpulan..hehe

Post a Comment