06 August 2011

A little chat with HuLaimi.

HuLaimi currently is a budak kecik 6years old..
And study at SKAAT.

Before tidur yg betul2 tidur,
(selalunya) kalau rajin, aku akan g kaco dia...depend ngan mood dia.
baru-baru ni,dia selalu cakap pasal ikan todak..
tajam ke? bole buat masak ke? besar sangat ke? bla...bla..blaa

dan waktu tu, tiba-tiba ja dia tanya Singapore tu dekat ka?
Singapore tu apa?
Aku pun jawab Singapore tu sebuah negara, macam Malaysia.
Kalau dari Johor, dekat la nak g Singapore tu.

Pastu aku terang kat dia, kat Singapore ni kebanyakkan orang dia cakap English.
Then..aku tanya lagi.
Hulaimi, kalau dah sampai singapore nak cakap apa kat orang Singapore?
Pastu...
"Assalamualaikum, dalam bahasa inggeris kata apa?"

Haha..penat aku gelak guling2..maknanya dia follow d flow of our talk~

Hulaimi, Kita org Islam..Assalamualaikum tu universal..jadi kat mana2 pun,
kita still guna the same word, semua org akan faham.

Pastu, aku tanya lagi..
Kalo hulaimi nk g tandas nak cakap apa?

"Where is d toilet?" <<<<< Aku impress sangat, mana dia blaja ni??? wahaha

Aku tanya lagi...kalo lapar nk p restoran mana?
aku rasa hulaimi xsure restoran = restaurant tu maksud dia sama.

Jadi dgn yakinnya...dia pun jawab.."where is d hotel?"

Betul lah tu..kat hotel pun boleh cari makanan.

Wahaha..pengsan aku ngan adik aku satu lagi gelakkan Hulaimi.
Budak kecik ni pandai sungguh...geram betol!

Waktu kawan aku ramai2 datang umah hari tu..
Aku ngan niat nk show off kat hulaimi..aku cakap:

" Tengok kawan along, ramai kan? Kawan hulaimi ada ramai macam ni?"
(sambil buat muka riak xtau nak kata apa dah)

"Ramai...Susah nak lalu tau!" wuwuwuwu adik aku dia jawab mcm tu *_*


#entry ini dipost diatas permintaan#
p/s: Adik aku cakap hulaimi tau pasal Singapore sbb dia tengok sinetron Nikita.
Mak aku cakap hulaimi baca buku cita kat sekolah dia kot. Entah siapa yg betul agaknya?

0 Comments:

Post a Comment