14 December 2010

TK

Hati terasa sayu...saat kaki melangkah masuk melewati pintu rumah.
patutlah dia ckp macam tu tadi.

kita patut bersyukur dengan apa yang tuhan bagi dkt kita.

duduk-duduk sekejap, aku mohon untuk solat asar dulu.
solat kat atas ke bawah..respon dia.
aku pun cakap kat atas lah senang sikit.

lalu dgn langkah berhati-hati aku memijak lantai kayu yg berbunyi keriuk2 tuh.
takut jugak kalo terlebih pressure runtuh plak lantai nanti.

aku belek-belek struktur bumbung, dinding semua...
lalu aku insaf.....tak semua manusia hidupnya sempurna.
tapi aku pasti setiap kesenangan mesti bermula dengan kesusahan.
sama ada kita lahir dari generasi mana dalam keluarga kita.
maksud aku, nenek moyang kita establish keluarga kita yg awal-awal dulu tuh.
kalau kita cakap owh, aku memang dari keluarga senang...try check balik sejarah family.
tapi memang bersyukur gila ah...aku hidup zaman sekarang....bukan zaman penjajah dulu.
*dah melalut nih*

aku risau jugak kalau mulut aku terlepas atau tertegur apa-apa yg boleh buat dia kecik hati.
owh...mula-mula tuh aku memang cover habis lah.huhu
lepas 2-3jam...selepas fasa penyesuaian diri berlalu.
maka naik lah tanduk merapu aku.
mujur lah aku selalu ada back up.....haha

ok....
pendek kata saiz tak memberi gambaran sebenar isinya.
keindahan struktur binaan xmembawa erti langsung andai tiada bahagia di dalamnya.
andai sepi menjalar, untuk apa dikejar kekayaan.
andai miskin masa untuk tuhan, untuk apa hidup sebagai hamba-NYA.

walau sekejap....kemesraan yg terjalin bagai bertahun lamanya.
walau kekurangan..biar disertai dengan nikmat TUHAN yang lain.

aku bukan nak menggatal ke apa ker...
patutlah tuhan xbagi aku kesempatan untuk mengavailable kan diri waktu kenduri kahwin pak su aku hari tuh..rupanya ada lagi 'pak su' aku yg nak kahwin....haha family aku xtau betapa kecewanya aku xdapat pergi kenduri tuh. sampai lingkup subjek tuh!

betullah, setiap kejadian ada hikmah di sebaliknya~

Disember 2010
Teluk Kalong, Kemaman.

0 Comments:

Post a Comment