10 September 2010

1. Selamat menyambut hari raya aidilfitri buat semua yg menyambutnya x kira sehebat mana pun kau beraya atau sesederhana mana pun kau beraya tahun ni.


2. Cara wish raya!
Dulu2 old skool punya cara, pakai kad raya. ( aku suka yg ini!)
Then, org dah mula guna teknologi bagai. email, sms, mms....apa lagi ya?
Tapi tahun ni, aku dah xberapa suka cara letak muka sendiri atas kad virtual tu.
then tag semua kawan-kawan. ( xtaulah sebab apa ntah, aku x suka!) bosan lah.
Nasib aku baik, bila xda makhluk tag aku dekat gambar2 selamat hari raya dorang. kalau tidak penuh notification aku pulak. ke aku yg tak bersosial...sampai xda org tag aku kat fesbok ni???

3. Aku raya kat umah aku tahun ni. apa yg special? entahlah....
Sedar2 dah petang....nasi pun xjamah lagi ni. kejap lagi lah lps update blog. aku g makan.hehe

4. Kutip duit raya.
Mentaliti orang kat Malaysia ja kot...raya best ke tak. Pakai measurement duit raya siapa paling banyak...hehe aku pun xterkecuali (zaman muda2) kita sebagai org tua...( perasan tua!)
mestilah betulkan fahaman ni. nasib bukan aku yg incharge bahagian duit raya budak-budak! kalo tidak siaplah korang semua!

5. Seronok lah on9 hari ni...laju weyh! laju weyh! aku suka! hehe

6. Aktiviti aku hari ni iaitu hari raya adalah main game fesbok aja...dan zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!
kan aku dah cakap awal-awal. aku x terjun sungai tahun ni.

7. Makan banyak.
aha! part ni paling xsesuai..makan tu biarlah beringat-ingat..kalau ada penyakit ingat-ingatlah sendiri.ok. Jaga kesihatan sama ya! Raya..raya jugak!

8. Ops..Ops sana-sini.
Oho! aku dah bosan tengok statistik kemalangan jalan raya kat dalam berita tu....Pandu berhemah...jangan ingat nak tunjuk eksyen kat awek sebelah kau ajer! kalau kau bawa kereta lah kan... Yg naik moto tu..sama gak la. xkan sebab nak cepat sampai umah awek..kau main celah aja! hish satu pemandangan si awek2 yg naik moto ni yg aku xberkenan..pakai baju kebaya..baju kurung semua kain belah2..bila naik moto..adus! entah apa yg nampak...macam mana lah kadar kemalangan di hari raya nak berkurang. u got what i mean? hehe

9. Hari bermaaf-maafan.
Yes! akhirnya.....

10. Sila keluar beraya bersama sanak-saudara. sahabat-handai anda semua..

JANGAN JADI TUNGGUL DEPAN LAPTOP!!!!
ATAU TELEVISYEN!!!



yg ikhlas.
aku yg sibok on9.

0 Comments:

Post a Comment