24 July 2010

I'm also a MUSLIM.

sedang menunggu giliran di kaunter.
aku terperasankan muka pak cik yg sedang menunggu sebelah aku.
aku toleh cepat-cepat.pandang tempat lain.
takut tempias kena aku pulak.
raut muka pak cik tu jelas menunjukkan perasaan tidak puas hati beliau.

aku nak mulakan perbualan pun takut2.
jadi aku pilih untuk senyap.
orang kata kalau kita sedang berdiri, baik kita duduk.
mudah-mudahan, degree ketidakpuasan hati tu menurun.heh.

dia dah settle urusan dia sepatutnya.
dan sewaktu urusan aku sedang berjalan.
tiba-tiba ja pak cik tu datang balik.
dia cakap :"baik awak buat saya punya bil sekarang".

then, apek yg jaga kaunter tu pun buka mulut nk explain.
tapi dengan cepat pak cik tu mencantas.
"saya xnak dengar awak punya ceramah!"( mak aii! emo nya pak cik nih)
aku diam ja.kecut perut aku dibuatnya.

haish.
nilah masalahnya bila tak ada langsung rasa percaya kat orang.( percaya yg bertempat.ok!)
hurmm. layan ja lah apek tu.

pastu baru pak cik tu blah.

aku baru berani buka mulut.
"saya memang selalu datang sini bayar bil. maybe pak cik tu first time kot.
tu sebab dia x brapa nak percaya".
then, apek tu cakap.

"tau lah dia tu MUSLIM, xnak dgr ceramah plak.( terpapar riak xpuas hati)
macam lah banyak sgt duit dia.kalau RM 40,000 dia punya bil, sekarang jugak saya buat.
saya pun xberani nak pegang duit banyak-banyak macam tu."

aku memang terdiam lah dengar dia cakap macam tu.
malas dah nak komen apa-apa lepas tuh.

biasalah bila kerja bayar bil cam ni.bukannya satu tempat ja.
banyak stage nk kena proses. bila ada problem, sabar lah sikit.

tapi terkilan lah.bila dia guna word MUSLIM tu.
i am also a MUSLIM.

dunia.dunia.dunia.

0 Comments:

Post a Comment