21 July 2010

Hari-hari adalah cuti.

Before this, hidup aku macam serba xkena ja.
ada ja perkara2 remeh yg aku besarkan.
bukan besarkan macam kecoh-kecoh sampai ganggu orang.
bukan-bukan.
ini yg jenis kalau dah mula fikir tuh.
berhari-hari tak akan habis punya.

kadang-kadang aku try cara lain.
mesti korang xfaham apa yg aku cuba sampaikan kat sini kan?
jangan risau ini aku nk bg contoh:

pernah sekali tu, aku fikir tabung seramik aku tu kuat ke tak.
jadi aku baling kat lantai.konfem lah terbelah dua kan.
adus!

ada yg bila entah,
aku nak buktikan mulut tin kacang apa ntah xberbahaya.
selalunya kan mulut tin tajam sikit kan.
jadi aku dengan selambanya menekankan tapak kakiku pada mulut tin tersebut.
tadaaaa! guess apa jadi.

ofkos lah. kaki saya berdarah kan. itu baru sikit kerja gila aku.
tak masuk lagi teori dan falsampah gila aku.
kekadang aku fikir aku ni ada sakit mental ke?

tapi pandai pulak aku jawab TIDAK.

bila fikir balik, sihat ke kalau seseorang individu selalu cakap sensorang.
then dia ketawa sensorang.
pastu dia senyum sensorang.
apa korang rasa? try fikir balik, pernah tak korang jumpa spesis manusia macam nih.

tapi semua nih dah jadi masa lalu bagi seorang miko,yeah!
dia telah memilih untuk menghadapi hari-harinya dengan lebih positif.
maka dia pilih untuk mengatakan hari-hari adalah CUTI.
kalau bangun pagi bayangkan CUTI mesti tersenyum lebar.
walau banyak masalah yg berselirat.
tapi no worries.
"sebab hari CUTI memang ada.masalah memang tak pernah ada CUTI"

jadi walaupun hari-hari biasa, bukan hujung minggu.mari SINGGAH sini!
khas untuk penduduk KUANTAN.

tadaa!




lunch hour memang waktu peak lah kot,
ramai kot yang keluar shopping waktu nih.tapi jangan risau, dorang ada jual makanan jugak.
jadi bolehlah lunch sekali.

after pukul 2pm, dah lenggang sikit tau.
tapi after time orang balik kerja, penuh balik.
senang cerita, singgah la dulu baru tau! ehehe.

saya sangat suka! nak pergi setiap hari boleh x?

2 Comments:

  1. scOotBerry said...
    heh! tym dulu dOk kuantan tanak pulak metrOjaya ni buat warehOuse sale kt stadium.haish.
    miko si maruku said...
    dia mmg tunggu akak grad dulu kot.ehehe.

Post a Comment