22 June 2010

Sebab yg menyebabkan.


siot ja..dia update sekaligus.

well, sudah dimakmlumkan miko ada banyak benda untuk ditaip disini.
biar semua boleh baca, biar kekal sampai mati.

weekend yg lalu,
miko balik kampung..
waktu kat kampung...

miko rasa biasa-biasa saja sampailah dtg idea untuk keluar dari rumah.
bosanlah. asyik tgk tv saja.
lepas tu soklan sama ja,berapa tahun lagi nk habis belajar.
tiap-tiap kali mesti tanya soklan yg sama.rasa nk ja tulis siap2 pastu angkat.

lg 2tahun ya mak cik2..saya tahu lama lagi.

sampailah aku dapat satu soklan best dari p.cik aku.
blajar apa ya kat kuantan tu.
biotech...
pastu dia samb...ooo bioteknologi.
jadi teknologi apa yg terbaru? aku ingt dia main2 ja.
bila dia sibok nak bawa aku tengok pokok cili blkg rumah dia.
aku tau dia serius.hehe

banggganya aku.akhirnya ada org paham dan appreciate.hoho
maka siboklah sembang.dan aku sedar lps ni kena banyak baca buku cari term melayu nya.

belakang umah p.cik aku tu xda lampu, maka aku usha pokok cili dlm gelap.
wahaha.baru real kena gigit nyamuk berdozen2.
dan hukuman mencarut waktu zaman muda-mudi dulu adalah tenyeh mulut dgn cili ya!

ooo..sambung balik malam dan suasana kg memang lain
bulan,bintang....aduh cantik bangat deh!
air bukit yg sejuk..aiseyh.nak ja mandi lama-lama sampai beku.

then, dapat sepupu baru lelaki dari keluarga sebelah mak.
fuhh..mmg kena ah timing, dorang xsempat gtau lagi.
sekali kami dah sampai depan mata.

"m.cik aku tnya mana mak tau bersalin nih?"
then, aku jawab gaya bodoh
"ala, mak kan ada sixth sense"
free-free ja gelak dlm wad tu beramai-ramai.
haha


itulah cerita weekend daku. saya sgt suka weekend yg macam ni.
langit biar malam atau siang, tetap cantik dipandang.

0 Comments:

Post a Comment