23 February 2012

Pencakar rumput? Peniup daun?

Dulu-dulu kat kampung kita guna cara manual. mcm guna peralatan yg ini :



Tapi sekarang orang banyak dh guna. leaf blower or mesin peniup daun. Canggih kan? hehe sebenarnya aku cuma nak cakap kenapa blower tu bunyi dia sama ngan mesin rumput tuh? aku selalu tertipu....wuwuwu aku takut nak jalan dekat2 ngan org yg tgh mesin rumput tuh...takut ada batu terpelanting kena mata ka..x ke naya tuh...padahal pemotong rumput sah-sah dia tengok jugak orang yg lalu lalang...tapi ada jugak yg tak tengok langsung yg mengakibatkan kecederaan sama ada fizikal atau emosi~ Haha

Soalan utuk sama-sama kita fikirkan...kalo blower tu harga dia mahal. senangkan kerja tapi boleh beli satu jer. Kalo yg cakar rumput tuh...boleh beli banyak2. tapi penat kalo buat sensorang....which one do you prefer?

Aku dah pernah guna pencakar rumput tuh...which is kalo dah lama xpegang benda alah ni.skali dpt aku akan main cakar2 daun sampai habis licin. tapi tu dulu lah. mana nk g cari daun dah sekarang ni, aku duduk rumah taman. tapi kalo g tmpat intern aku dulu. cantik gak...dorang dh beli blom agaknya blower tuh??? itu juga yg difikirkan~

Sekian, tammat penceritaan hari ni.

P/s: jangan or kurangkan menghakimi other people life, like u are in their shoes. ^_^

oh ya! ada satu lagi teknologi aku jumpa on google.


0 Comments:

Post a Comment