03 November 2010

SEKARANG

Aku yg sememangnya buat kerja main hentam..
jarang nak buat plan ke apa ker..
sedang atau sesudah siap buat sesuatu baru nak fikir.

Aku xguna kan masa yg ada untuk buat perkara yg sepatutnya..
dan akhirnya...akan ada sesuatu yg tidak disenangi berlaku.

Aku fikir aku boleh lari sejauh mungkin..
Namun aku hanya pergi selangkah cuma.
Aku fikir aku tak akan jauh hati...
Tapi hati aku betul-betul dah pergi jauh.

Dulu aku fikir:
akan tiba suatu hari nanti, bila takdir menemukan kita.
Aku akan senyum dan cakap : Hi!
Tapi sekarang ..
aku rasa mungkin aku akan diam jer. tak pun aku lari jer.
Sebab aku xmungkin mampu berdiri teguh depan kamu.

Dan apa yang aku betul-betul nak buat sekarang....
duduk diam-diam baca notes aku.ada periksa lagi kan.
haha..xda kaitan dengan apa yg aku tulis di perenggan atas.
aku nk ja jumpa dengan kamu.
ya..sekarang jugak!
dan aku mau tanya satu soalan yg aku simpan dah bertahun-tahun.

Kenapa?

agak-agak kamu tu faham tak.
ye la..aku cuma nk cakap macam tu ja.lepas 2-3minit kalau dia xjawab jugak.
aku gerak lah.hmmm....

2 Comments:

  1. Zulikha Syed said...
    saya pun teringin nak tanya soalan yang sama. mungkin kat orang lain.


    'kenapa?'


    hmmm...
    miko si maruku said...
    satu perkataan tapi sejuta persoalan.
    digaru persoalan~

Post a Comment