14 January 2010

jeng..jeng..tajuk memang xmenahan,
hujung minggu yg lalu, aku menghabiskan pagi Ahad aku
dengan menghadiri ceramah mengenai pengurusan kewangan.
aku mmg suka benda2 yg ada kait dengan duit nih...tapi xsampai tahapduit.

penceramah merupakan seorang wakil AKPK cawangan Pahang, Puan Junainah.

AKPK...Agensi Kaunseling Dan Pengurusan Kewangan, klik sini

dimulakan dgn sedikit pengenalan mengenai AKPK,
AKPK ditubuhkan oleh Bank Negara..
jadi ia tidak bersangkut-paut dgn along bukit beruntung..AKPK berfungsi sbg org tengah
dlm menyelesaikan masalah kewangan anda dgn institusi kewangan yg berkaitan..
bukanlah menyediakan pinjaman kewangan kpd anda! ramai yg salah faham pasal nih...

AKPK jugak menawarkan khidmat nasihat kpd pelanggannya...xsemestinya kau ada hutang
keliling rumah, baru nak datang,jangan tunggu sampai saat2 akhir ...n dorang ada prosedurnya.

best jugak lah dapat tambah ilmu pengetahuan tentang AKPK nih...
asyik tgk kat tv jer selama nih..lagipun bila dah tua2 nih,
selalu jer fikir tentang masa depan..
kalau kewangan sendiri pun tunggang langgang, macam mana nk uruskan kewangan rumahtangga nanti..ops!


Apapun mmg thumbs up lah! best! seronok dapat blaja pasal "loan" n suma nih..
kalau ada masa yg panjang, aku rasa mesti banyak lagi ilmu yg boleh Puan Jun kongsi

secara purata seorang pemilik kad kredit mempunyai 4 keping kad kredit!


kita perlu merancang kewangan kita: "fail to plan, plan to fail".


kita perlu tahu membahagikan pendapatan kepada dana kecemasan, simpanan dan belanja.


ilmu perlu dicari,dan ia tidak akan datang bergolek ke kaki kita..



banyak sangat ilmu yang aku dapat, sampai xtahu nk tulis macam mana,
aku suka baca buku "rich dad poor dad" by robert kiyosaki, banyak kali ulang baca sampai dah boleh hafal!

jom download bajet calculator

mulakan daripada sekarang untuk merancang kewangan anda...
agar tidak menyesal di kemudian hari! ~berbau iklan plak!

0 Comments:

Post a Comment