21 September 2009

aktiviti raya...



sekarang:
hari raya bg aku...
adalah hari pertama bg bulan syawal..

dahulukala:
maybe zaman muda2 dulu..
definisi hari raya aku mmg pelbagai lah.
termasuk hari mengutip duit lebih..
selain daripada dapat baju+kasut baru..

apapun definisi hari raya tu.ia tetap terpulang pada diri masing2..
mungkin sebab xbrapa kenal sgt ngan ahli keluarga besar..
nyebabkn aku rasa xbest pun blk kg.
apa yg bestnya..
balik tgk tv diam2..
salam2..
ckp benda yg sama tiap2 tahun..
jawab soalan yg sama tiap2 tahun..
tu pun still nk kata kata ala korang ni balik setahun skali ja pun susah..

apa yg mak-cik2 suma tau..pak-cik2 pun..
bila seseorang tu rasa dipinggirkan..
buat apa lg nk harapkn kepulangannya..
kalo cuma nk sakitkan hati nak kerah keringat org..
cis!!! baik xpayah...

seriyes aku dh terbabas jauh ni! (tajuk entry)
ok..hari raya tahun ni..ada perubahan skit..
ptg raya..dah ramai sgt org bercakap2...bosan!
aku g terjun sungai..
haha
gila arr..ptg raya mandi sg..sungai la sgt..
dah org ramai blah..baru balik!

tahun dpn kalo bosan lg..aku nk g mandi laut la plak!
nasib la miko ni sorang yg baik hati..
nant dah besar skit..
tau la aku nk smbut hari raya cara aku!

SELAMAT HARI RAYA & SELAMAT NYAMBUT HARI LAHIR BUAT :
19-9..datuk miko
20-9..miko
21-9..sepupu besar miko
22-9..sepupu xbrapa besar miko..

0 Comments:

Post a Comment